Ahad, 20 November 2011

satu panggilan yang menyakitkan hati

last night time on the way ambik mak aku dari stesen bas pekeliling....aku terima la satu panggilan telefon dari satu nombor yg agak aku kenali...ermmm dlm hati untuk ape lg org tu nak kol aku??ada ape2 urusan lagi ker??so dgn selamber aku pon angkat la panggilan telefon tu.....nie antara perbualan aku dgn orang yg telefon aku...

owner:askum...
org yg telifon:w'salam...nie firdhaus ker???
owner:firdhaus la nie....
org yg telifon:aku xnk lagi ko jumpa anak aku....kalu ko jumpa jgk ko tau la nasib ko tinggi ker rendah...

terus terputus talian....aku jadi pelik la kan tetiber jer kol aku nk sound2 aku....nak ikutkan hati aku memang aku nak g umah dia nak rembat dia depan rumah dia jer.bukan nya aku xtahu siapa yang kol aku tu...dan aku tahu kat mana rumah nya....bila masa lak aku jumpa anak ko sedangkan aku tengah g ambik mak aku time tu??pelik kan?yg telefon aku tu org tua yg berperangai mcm budak2..aku boleh hormat dia lagi walau ape pon yg dia dah buat kat aku...tp org tua tu,,,,ada???bagi aku selagi aku boleh hormat kat org tu aku akan hormat....dia nak ugut aku sikit pon aku xtakot...dia boleh buat apa yg dia nak buat...kt dunia dia boleh lepas tapi time dia nak mati nanti dia tau la nasib dia pulak.....aku xmengharapkan apa2 dari dia dan yg aku harapkan suruh dia hormat kt org lain dan jgn menindas @ mempergunakan org lain atas kepentingan diri sendiri.....modal of the story hormati la kt org lain kalau nak org lain hormati anda dan jangan mempergunakan org lain untuk kepentingan diri anda sendiri.....setiap apa yg kita buat ada balasan nya xkira di dunia atau di akhirat sana....wassalam~~~~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan