Rabu, 4 Mei 2011

diari seorang lelaki

Akhirnya semuanya terungkai juga.... sebelum ni mmg ramai yg bertanya2 siapa, dan ada yg main agak2 dan sememangnya jangkaan mereka itu betul... cuma sebelum ini mungkin lebih selesa berahsia... ( wah, macam artis lu mat )

6 bulan lepas, terjawab lah sudah segala persoalan mereka semua siapa... setelah gmbr di FB menjadi jawapan kepada semua persoalan itu...

namun, bila orang bertanya kitorg couple ke.... jawapan kami mudah.. kami tak couple.. kerana didalam Islam tak ada couple2 ni kan... dan bg aku dan dia juga serupa.. couple itu cuma satu istilah... sama seperti istilah teman istimewa, in relationship dan lain2... jadi cukuplah dengan jawapan yg cukup jelas.. sudah berpunya..

dan aku juga sebenrnya lebih selesah dengan hubungan sebegini, satu hubungan yg lebih ke pada perancangan masa depan, tak keluar berpegang-pegang tangan sebelum ikatan sah, dan menjalani kehidupan yang lebih matang... walaupun masih sedikit gila-gila ( aku lah yg gila-gila )

dan tentang ikatan juga, hubungan juga... balik beberapa hari lepas, tatkala berbicara sama mak aku, aku bertanya satu soalan tentang perlukah beri cincin semasa bertunang atau merisik atau melamar.. jawapan mak aku ringkas dan aku sangat fahami... jika ikut adat melayu, perlu bagi.. tapi sekadar simbolik.. satu simbolik yg sudah punya ikatan.. kira betul lah macam dia cakap dulu... kira cincin booking lah ye...

dan aku setuju dengan mak aku dan si dia... jadi, cincin di jarinya itu hanyalah satu simbolik yang kelihatan.. selebihnya adalah soal hati

ya, selebihnya soal hati.. bukan sekadar istilah perhubungan itu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan