Selasa, 4 Oktober 2011

Bukan senang nak buat orang ketawa, bukan senang nak buat orang lain bahagia


Ketawa dan bahagia tu dua perkara yang berbeza tapi dalam tema yang sama(apa aku merepek ni?) Hehe. Just nak kata yang bukan senang kita nak buat orang lain ketawa. Dan bukan senang nak buat orang lain bahagia. Ketawa tak semestinya bahagia dan bila bahagia tak semestinya kena ketawa kan? Ada orang bila bahagia dia bersyukur, dia diam dan mengukir senyuman yang sangat tenang. Itu bahagia. Tapi bila kita ketawa kuat2, mungkin kita sedang sembunyikan kesedihan dalam diri kita dan berpura2 bahagia depan orang lain.
Entri hari ni tentang perasaan dan soal hati lagi. Sebab aku dah jumpa niche yang sesuai untuk blog aku ni.  Al maklumlah aku kan jiwang sikit. Tapi lebih baik jadi jiwang daripada jadi seseorang yang ego dan langsung tak tau hargai erti kasih sayang! Dan sebab sehingga hari ni kalau kita tengok masalah tentang cinta, tak selesai2. aku takkan puas hati selagi masih ada kecurangan dan perampasan & tak reti hargai orang dalam dunia cinta ni. Huh!
.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan